8 Ocak 2015 Perşembe

Kitap Evi - Enis Batur


İnternette neredeyse takip ettiğim herkesin okuduğu bu kitabı ben de okumak istedim. Kitabın konusu şimdiye kadar okuduklarımdan çok farklıydı. Hiç tanımadığınız birisinden size içe kitap dolu bir ev bırakılsaydı ne yapardınız? Kitabı okuduğum sürece böyle bir evin hayalini kurdum ve keşke o ben olsaydım dedim J kim istemez ki bu kadar değerli bir kütüphaneye sahip olmayı? Kitabı çok sevdim, özellikle içinde diğer kitaplardan yapılan alıntıları özellikle Oğuz Atay’ı, Kafka’yı sürekli hatırlatmasına bayıldım. Popüler edebiyattan hoşlanmayan kitapseverlerin mutlaka okuması gerektiğini düşünüyorum.

Altını çizdiklerim;

“Bir kitabın sayfaları arasına daldığınızda, ötekiler, sesleri ve sözleriyle kaybolurlar.” S-99

“Köktenci düşlerin, düşüncelerin en çekici yanı hepten masrafsız olmalarıydı.” S-118

Arka Kapaktan;

Hayatım kitapların arasında, ortasında geçti. Birkaçını yazdım, birçoğunu yaptım, daha çoğunu okudum, okumak için edindim, edinmek için elledim, sayfalarını karıştırdım, evimin duvarlarını kaplamalarından zamanla bir tür güvence duygusu yonttum. Neredeyse bütün düşüncelerimin, duyularımı harekete geçiren kıvılcımların kaynağında, kökünde, kuyusunda yer aldı kitaplar. Korktumsa, en çok onlardandır; şüpheler içinde kendi kendimi ve başkalarını kemirdiysem, onlardan. 

 

2 yorum:

  1. ben çok beğenmiştim bu kitabı..hem hikaye hem dili içine çekiyor kitap sevdalılarını :)

    YanıtlaSil
  2. Kurgu.olarak cok begenmistim yorumuna saglik

    YanıtlaSil