5 Ocak 2015 Pazartesi

Tesirsiz Parçalar - Ali Lidar



Ot Dergi ve Afilifilintalar’dan takip ettiğim Ali Lidar’ın kitabı çıktı. Yine kısa kısa ama çok etkili yazılarıyla bizlerle buluşmuş. Her yazısını ayrı bir keyifle okudum. Kitabın adı Tesirsiz Parçalar ama üzerimde bıraktığı etki büyük oldu. Sizi yormayan düz yazı ile yazılan bu kitap gerçekten çok ama çok güzeldi. Kitabın içindeki bazı bölümlerde kare barkod sistemi işlenmişti, bu barkodları akıllı telefonlarınıza yüklediğiniz uygulamaya okutarak Lidar’ın bahsettiği şarkılara ulaşabiliyorsunuz. Bu sebeple yazılarının keyfi bir başka oluyor. Altı çizilebilecek çok cümle vardı. Ama ben sizin okuyarak bu keyfi yaşamanızı tavsiye ediyorum.

Arka kapaktan;

 "Beni affetme... Anlama da... Hayatımın özeti, düzeltilemeyecek kadar vahim bir anlatım bozukluğu... Beni daha fazla konuşturma... Ben susayım, sen ağla... Gusül abdesti alabileceğim kadar gözyaşı biriktir benim için... Sonra beraberce çayıma siyanür karıştıralım. Önce göm beni, sonra anla…"

Çocukluğa, büyümeye, Beşiktaş'a, bayramlık ayakkabılara, içinden oyuncak çıkan yumurtalara, coğrafi uzaklıklara, bakmak için ölünen gözlere bakamaya, âşık olmaya ve olamamaya; bazen Deep Purple'a, bazen Ferdi Tayfur'a, bazen Salinger'a, bazen Oğuz Atay'a; anneye, babaya, kardeşe, sevgiliye, insana; kısacası hayata dair tesirli bir bakış açısı...

Yanı başımızdaki insanların trajedilerine bir sigara içimi süresince üzülüp sonra unuttuğumuz bir dünyada Ali Lidar, yazdıklarıyla donmuş insanlığımıza ateşle yaklaşıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder