9 Eylül 2014 Salı

Ben, Malala - Malala Yusufzay


Sesimizin değerini ancak susturulduğumuzda anlarız…
Kitabın kapağındaki bu cümle bile ne kadar vurucu ve etkileyici değil mi? Malala Yusufzay mütevazi ailesiyle Pakistan’da yaşayan, eğitim hakkını savunduğu için Taliban tarafından vurulduktan sonra yaşadıklarını yazmaya karar veren bir genç kız. Kitap sadece Malala’nın yaşadıklarını, hayatını değil, Pakistan’ın tarihi ve coğrafyası, politikaları hakkında da güzel bilgiler vermekte. Yine de bizler Taliban rejimi konusunda bilgili ve bir çok şeyi sıradan gördüğümüz için bu kitabın Avrupa ya da Amerika’da daha etkili olabileceğini düşünüyorum. Malala’nın hikayesi gerçek ve anlatılması zor bir hikaye, ancak Taliban ile ilgili öyle acımasız şeyler okuyor ve biliyoruz ki Malala’nın hikayesini sindirmemiz çok da zor olmuyor.
 
Altını çizdiklerim;
“Kadınlarla erkekler yan yana olmadığı sürece hiçbir müdahele başarılı olamaz. Dünyada iki güç vardır; biri kılıç, diğeri kalem. İkisinden de kuvvetli olan üçüncü güç ise kadınların gücüdür.” S- 44
 
“Taliban kalemlerimizi ve kitaplarımızı alabilirdi ama beyinlerimizi düşünmekten alıkoyamazdı.” S- 185
Arka Kapaktan;
"Malala kim?" diye sordu silahlı adam.
Malala benim, bu da benim hikâyem.
Haksızlığa maruz kalan ve sonra da susturulan bütün kızlar...
Sesimizi birlikte duyuracağız!
Taliban kuvvetleri Pakistan'ın Svat Vadisi'ni kontrol altına aldığında, küçük bir kız hiç korkmadan düşüncelerini dile getirdi. Malala Yusufzay susturulmayı reddederek eğitim hakkı için mücadeleye girişti.
9 Ekim 2012 Salı günü, on beş yaşındayken, neredeyse bunu canıyla ödüyordu. Okul servisiyle eve dönerken, yakın mesafeden açılan bir ateşle başından vurulmuştu.
Malala'nın mucizevi şekilde hayatta kalıp iyileşmesi, onu Kuzey Pakistan'daki ücra bir vadiden New York'taki Birleşmiş Milletler binasının koridorlarına uzanan olağanüstü bir yolculuğa çıkardı. Malala on altı yaşında, barışçıl protesto eylemlerinin dünya çapında sembolü ve Nobel Barış Ödülü'ne aday gösterilen en genç isim oldu.
BEN, MALALA tek bir insanın sesinin bile dünyaya değişim yönünde ne kadar büyük bir ilham verebileceğini kanıtlıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder