21 Şubat 2013 Perşembe

Uçurtma Avcısı- Khaled Hosseini


Afgan asıllı yazarın yazdığı bu ilk kitabın tüm dünyada en çok satanlar listesine girmesi haksız değil. Bu roman, çocukluk, kıskançlık, arkadaşlık, dostluk, intikam, sadakat, merhamet ve bilgelik hakkında hemen hemen her şeye değiniyor. Soluksuzla okuyabileceğiniz yegâne romanlardan birisi.
Roman, Afganistan’da zengin babasıyla birlikte yaşayan Emir ve onların hizmetkârlarının oğlu Hasan adında Hazara çocuğun arasındaki arkadaşlıktan bahsediyor. Emir biraz şımarık, biraz kıskanç ama bir yandan da vicdan sahibi bir çocuk. Babasının gözüne girmek her şeyden kıymetli ve önemli onun için. Hasan ise doğduğunda annesi tarafından terk edilmiş, temiz kalpli, iyiniyetli ve itaatkâr bir çocuk. Bu iki çocuğun arkadaşlığını ve yaşadıklarını daha sonra yazar olan Emir’in dilinden okuyacaksınız.
Kitabın aynı zamanda 2007 yılında aynı isimle yapılmış filmi de var tavsiyem kitabı okumadan filmini izlememeniz. Kitaptaki detayları, duyguları hiçbir filmin aktaramayacağını düşünüyorum.
Kitabın içinde altı çizilecek bir sürü cümle vardı diyebilirim ama beni en çok etkileyen cümleyi sizinle paylaşmak istiyorum.
“ Çocuklar boyama kitabı değildir. Onları en sevdiğin renklere boyayamazsın.” S-26
Arka kapaktan;
Uçurtma Avcısı’nda anlatılan olağanüstü bir dostluk. Bir insanın diğerini ne kadar sevebileceğinin su gibi akıp giden öyküsü…

3 yorum:

  1. kitabı askerde okumuştum beğenmiştim. askerde çok kitap alışverişinde bulunurduk bir arkadaşıma tavsiye etmiştim , filmini izlemiş ve çocuk istismarıyla ilgili yorumda bulunmuştu. bende senin gibi keşke önce kitabı okusaydın 2 saatlik film de aklında kala kala bunlar kalmış özünü kaçırmışsın demiştim. tavsiye ederim

    YanıtlaSil
  2. haklısınız... sanırım sadece bu değil hiçbir uyarlama film kitap kadar güzel olamıyor..

    YanıtlaSil
  3. ben bayılmıştım bu kitaba.Edebi değer de gerçekten göz ardı edilemez.Resmen uçurtmanın peşinden bizi de çocuklarla birlikte koşturdu Khaled Hosseini.

    YanıtlaSil