5 Eylül 2013 Perşembe

Frida Kahlo- Aşk ve Acı- Rauda Jamis



Biyografi okumayı seviyorum, hele ki dünyaca ünlü insanların neler yaşayarak bugünlere geldiklerini, yaşadıkları zamandaki siyasal, sağlık vs. sorunlarına rağmen nasıl dimdik ayakta ve güçlü olabildiklerini gördüğümde heyecanlanıyorum.
Şüphesiz ki bu bahsettiğim güç ve dimdik ayakta duran örneklerden birisi de Meksikalı ressam Frida Kahlo’dur. Hayatının baharındayken geçirdiği menenjit hastalığından kurtulmasının ertesinde yine genç yaşlarda tren kazası geçirmesi ne kadar talihsiz olduğunun açık bir göstergesi değil mi?
Yaşadığı bunca sıkıntıyı, ömrünün neredeyse yarısını yatalak olarak sırt ve bacak ağrıları ile kıvranarak geçiren Frida’nın aşkı ve acıyı aynı anda yaşaması ve o birbirinden güzel tabloları ortaya çıkarabilmesi… Eşi Diego ve diğer âşıkları ile yaşadıkları, mektupları…
Özellikle mektuplarını okurken çok duygulandım ve biyografi seviyorsanız kesinlikle tavsiye edebileceğim bir kitaptı.
Altını çizdiklerim;
“Umutsuz düşler insanı öldürür.” S- 4
“İlerleme, diyaloğun engellenmesiyle sağlanamaz.” S- 52
“Eğer aşk her şeyi kapsıyorsa, çelişkileri ve taşkınlıkları, aşırılıkları ve söylenemeyenleri, evet, o zaman buna aşk diyebiliriz” S- 150
“Delilik o denli uzak değil. Delilik bir adım ötede. Delilik, acının tümel olduğu, yaşamın her parçasına çarptığı, ışığı boğduğu, her hareketi düğümlediği, her tür kurtulma çabasını yerle bir ettiği, her hava kabarcığını yutmaya çalıştığı, güçleri parçalamaya sebat ettiği bu yere dokunuyor ya da kapsıyor.” S- 169
“İnsanda şiddet arzusunu yaratan içki kadar kötüsü yoktur.” S- 218
“Siyasette de yaşamda olduğu gibi kırgınlıkların ve kopmaların önüne geçmek imkânsız.” S- 224
“İnsanın ifade edemediği şeyin gücü patlayıcı, hasar verici, kendi kendini yıkıcı bir güçtür. İfade etmek, kurtulmanın başlangıcıdır.” S- 262
Arka Kapaktan;
Gecelerim, çarpan kocaman bir yürek gibi. Gecelerim aysız; pencereden süzülen gri ışığa gözünü kırpmadan bakıyor. Gecelerim ağlıyor, yastığım nemli ve soğuk. Gecelerim beni yokluğuna itiyor; seni arıyorum. Neredesin? Bedenim, şu sakat külçe, senin sıcaklığında bir an kendini unutmak istiyor…


4 yorum:

  1. Frida'ya ben de hayranım ve okuyacaklarım listesine almalıyım dedim senin bu yorumunu görünce! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım teşekkür ederim :)
      ben gerçekten çok beğendim, tavsiye ediyorum...

      Sil
  2. evet benim de en son okuduğum kitaptı
    oldukça etkileyiciydi
    gözatmak isterseniz...
    http://fatosgul.blogspot.com/2013/08/rauda-jamis-frida-kahlo-ask-ve-ac.html

    YanıtlaSil
  3. ben de bu kitabı severek okumuştum ve yeniden okumak istiyorum))

    YanıtlaSil