23 Temmuz 2014 Çarşamba

Eski Sevgililerinizden Kurbağa Yapılır - Özlem Kumrular


Takip ettiğim yayınevleri olduğunu biliyorsunuz, Yitik Ülke Yayınları’da bunlardan birisi. Özlem Kumrular’ın bu kitabını onların tanıtımı sayesinde öğrendim ve gelirinin de Soma’ya bağışlanacağını duyduğumda konusuna bile bakmadan siparişimi verdim. Kitabın belli bir konusu yok, metin çok dağınık ama içinde çok tatlı ince bir mizah barındırıyor. Ben özellikle yazarın içindeki yaşam sevincine, başına buyruk tavrına, kıpır kıpır ve eğlenceli haline bayıldım, çünkü bu kitap yazarın günlüğü gibiydi. Özlem Kumrular, çok samimi bir şekilde yaşadıklarını ve o müthiş genel kültürünü bir kitapta toplayıp bizlerin beğenisine sunmuş… Tam bir yaz kitabı, eğlenceli sizi yormayan, gülümseten…

Arka Kapaktan;

Yok, sonradan böyle olmadım, tam olarak böyle doğdum. Sürprizli bir hayat vakaları silsilesi içinde şehirden şehre, ülkeden ülkeye savrulurken bir insan evladının başına fiziksel olarak ne gelemezse o beni buldu. Bu kitapta Kübanın, Trinidad sahillerinin, Ljubljana, Malta, Sakız Adası, Ohrid, Belgrad, Limoges, İtalyanın kimseciklerin gitmediği şehirlerini vesaire koordinatı birlikte dolaşıp gülelim istedim.

 Bu kitapta unuttuğunuz kitapları, hiç görmediğiniz yerleri, memleketimin şenlikli Rock müzisyenlerini, yazarlarını, kelimelerin nereden geldiğinin en bitirim hikâyelerini, Napolililerin koskoca Amerikan kruvazörünü sis altında limandan nasıl çaldığı gibi sayısız gerçek vakayı, Fidelin ne yemeyi sevdiğini, Chenin hangi dersten kaldığını öğrenecek, hiç bilmediğiniz yemekleri tadacaksınız.

 Kahramanlarımız yakın çevremdem: Karnaval gecesinden doğrudan üniversitedeki dersine tavşan kılığında giden bir tarih hocası (olay Salamancada geçiyor), Kemancıda büyütülmüş üç yaşında bir kardeş, tatile gitmeden önce 100 tane civcivi yarım çuval mısırla komşuya bırakan çılgın bir çift, felsefe okula olarak kullanılan bir deniz fenerinin maceraperestleri, Türkiye şartlarında görüp görebileceğei tek prens Çokoprens olan bir dizi kız arkadaş, danaya ortak olan bir Sardinyalı, Hocam Madame Bovaryden hangi kitabı okuyayım? diye soran öğrenci modelleri, Ekvador devlet başkanı Rafael Correa ve kimler kimler…

 Ruhu çocuk bahçesinde kalmış bir kızın maceralarıyla bırakın pencerenizden içeri kahkaha girsin.

4 yorum:

  1. bekleyecek mecburen ama aklımda olsun:)

    YanıtlaSil
  2. Ben de instagramda tanıtımını görüp merak etmiştim, ama sırada daha çoook kitap var. Keşke gün 24 saatten daha uzun olsaydı :)

    YanıtlaSil
  3. Merhaba, sizinle iletişime geçmem gerek ama gmail veya hotmail adresinizi bulamadım lütfen paylaşır mısınız? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba... bana kitapbocegi@gmail.com adresinden ulaşabilirsiniz...

      Sil