14 Şubat 2014 Cuma

Gün Olur Asra Bedel - Cengiz Aytmatov


Kış okuma şenliği kategorilerinden birisi olarak seçtiğim bu kitap daha önce hiç okumadığımız bir ülke edebiyatından olmalıydı. Ben de Kırgızistanlı yazar Aytmatov'un bir cenazenin defin edilmesi için çıkılan yolculukta eski anılarını hatırlayan Yedigey’i anlatan bu kitabını seçtim. İki hikâye vardı kitapta, bir tarafta efsaneler diğer tarafta ise uzaya giden iki astronotun yeni bir dünyayı keşiflerinden bahsediyordu.
 
Tamamen benim fikrim olmakla birlikte bu kitabı çok beğendiğimi söyleyemiyorum. Gereğinden uzun anlatılan detaylar beni biraz sıktı. Yine de arada bahsi geçen efsaneleri özellikle Nayman ana efsanesi, Man Kurtların hikâyesi etkileyiciydi. Dediğim gibi bana hiç tanımadığım bir yazarı tanıttığı için Kış Okuma Şenliği’ne teşekkürü borç bilirim.
Arka Kapaktan;
Yürek paralayan, tüyler ürperten bir haykırış.... Geçmiş, bugün ve yarın; bilim-kurgu, gerçek ve efsane bir arada gözler önüne serilir... Derin ve temiz aşklar, efsane ve masallar, KGBnin acımasız uygulamaları, okuru heyecandan heyecana sürükler. Birbirinden ilginç ve sürükleyici konular ustalıkla bütünleştirilerek sunulur. "Mankurt hikâyesi bu eserle kültürümüze mal edilir. Yedigey, ölen emektar arkadaşı Kazangapın cenazesini mezarına götürürken, kendisinin ve milletinin geçmişini, acı-tatlı, düşündürücü yanlarıyla bir bir gözlerinin önünden geçirir. O gün "asra bedel bir gün

4 yorum:

  1. Şahane bir kitaptır aynı zamanda Aytmatov da şahane bir yazardır, nerdeyse bütün kitapları çok iyidir bence. Bu kitabın ayrı bir yeri vardır bende, Gün Uzar Yüz yıl Olur.

    YanıtlaSil
  2. Aslında Aytmatov çok çok iyi bir yazardır , ben bu kitabını da severek okumuştum ama beğenileri kişiye göre değişir, belki zamanı değildir...

    YanıtlaSil
  3. Lisedeyken edebiyat öğretmenin zorunlu tutmustu bu kitabi okumayi sanirim en cok ben memnun kaldim bittiginde Aytmatov ile tanismama ve bu kitabi okumama vesile oldugu icin teşekkür etmistim öğretmenime

    YanıtlaSil
  4. Aytmotov çok değerli bir yazardır.
    Sevgiler ...

    YanıtlaSil