23 Haziran 2013 Pazar

Dede Korkut Hikayeleri - Cevdet Kudret



12 adet birbirinden güzel hikayeden oluşan Dede Korkut Hikayelerini eski zamanlarda geçen macera filmi izlercesine okudum. Hikayelerin bu kadar anlaşılabilir olmasında dilinin oldukça Türkçeleştirilmiş olmasından kaynaklandığını düşünüyorum. Olaylar esnasında kişilerin birbiri ile konuşurken şiir kullanmaları çok güzeldi. Bu tip eserlerin sadeleştirildikçe daha çok okuyucuya ulaşabileceğini düşünüyorum, o yüzden derleyen Cevdet Kudret tebrik edilmeli..
Kitabın önsözünde de yazdığı gibi “Dede Korkut hikayelerinin çoğunda Müslüman Oğuz’ların komşuları bulunan, Rum, Gürcü vb. Gibi Hıristiyan devlet veya beyliklerle yaptıkları savaşlar kimisinde kendi iç mücadeleri kimisinde de doğaüstü varlıklara karşı giriştikleri mücadeleler anlatılmıştı. Okuması çok eğlenceli bu kitabı tavsiye ediyorum ve ne zamandır aklımda olan bir kitabı daha okuduğum için keyif duyuyorum.

 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder